
For hvem:
Ledere, mellomledere, tillitsvalgte, verneombud og alle andre ansatte som ønsker å sette fokus på gode samarbeidsforhold på arbeidsplassen.
Formål:
Bevisstgjøre deltakerne på økt nærvær og trivsel ved hjelp av gode samarbeidsforhold på arbeidsplassen.
Innhold:
- Samarbeid. Min – og andres personlighet. Forstå deg selv og andre for å lykkes i samarbeidet.
- Selvrespekt og arbeidsglede – enkle grep for økt lykkeopplevelse.
- God kommunikasjon. Slik oppfatter avsender og mottaker det samme.
- Kjøreregler for å unngå at konflikter oppstår.
- Anerkjennende intervju/samtale – for å ta vare på det beste i arbeidsmiljøet.
- Fremragende internservice – den gode omgangstonen.
- Når du må si «nei»! – slik høres det riktig ut!
- Urimelige krav? Hva får oss til å si ja når vi bør si nei?
- Tverrkulturell kommunikasjon – om å unngå misforståelser.