Servicekurs feiere

For hvem/målgruppe:

Feiere i kommunal og/eller privat virksomhet, samt andre som er med på eller går branntilsyn.

 

Kursets formål:

Etablere gode rutiner for publikumskontakt. Unngå negativt stress. Gjøre arbeidsdagen mer interessant og utfordrende på en positiv måte.

 

Kursinnhold
  • Spilleregler for kontakt med kundene
  • Personlig service:
    • Kommunikasjon
    • Innlevelse
    • Kompetans
    • Møte til avtalt tid
  • Materiell service:
    • Ren bil og utsty
    • Rene og hele arbeidsklær
  • Dilemma i kundekontakten
  • Hvordan gi pålegg på en positiv måte?
  • Håndtering av vanskelige situasjoner:
    • Forsikre deg at du virkelig forstår kunden.
    • Uttrykke innlevelse for kundens situasjon og utfordringer.
    • Forklare hva du kan gjøre, ikke det du ikke kan gjøre noe med.
    • Ikke lov noe du ikke kan holde/oppfylle.
  • Virkning av dårlig service:
    • Hvor lang tid tar det å få et godt eller dårlig rykte?

 

Det blir satt av god tid til at deltakerne kan ta opp konkrete problemstillinger fra egen hverdag.